תרגילי פילאטיס

ג'וזף פילאטיס, ממציא השיטה הידועה, פיתח את הטכניקה כשבבסיסה הבטן היא מרכז הפעולה של הגוף ומקור הכוח שלו. עבודה על איזור הבטן וחיזוקה ישפר את בריאות עמוד השדרה, את המפרקים ואת הגפיים העליונות והתחתונות. להלן מספר תרגילי פילאטיס רמת גן העובדים על אזור הבטן. את התרגילים תוכלו לבצע בעצמכם בבית.

גלגול כמו כדור – יש לשבת כשהברכיים צמודות וכפופות, והידיים מחבקות אותן. המרפקים צריכים להיות פתוחים לצדדים והכתפיים למטה. הראש מופנה פנימה עם מבט על הבטן, והבטן אסופה. כדי להתחיל בתרגיל, יש להרים את כפות הרגליים מהרצפה. בהוצאת אוויר יש להתגלגל לאחור כשהראש נשאר באוויר ובין הידיים. החזרה לישיבה מתבצעת כשכפות הרגליים עדיין באוויר. יש לחזור על התרגיל כ-5 פעמים.

מתיחת רגל – יש לשכב על הגב כשהברכיים כפופות לכיוון החזה. אוחזים את ברך ימין ומישרים את רגל שמאל. כדי להתחיל בתרגיל, יש לשאוב את הבטן פנימה ולהרים את הראש ובית החזה למעלה. במהלך התרגיל מחליפים בין הרגליים, ובין ההחלפות יש לשאוף אוויר פעמיים ולנשוף פעמיים. יש לחזור על התרגיל כ-10 פעמים.

קריס קרוס – יש לשכב על הגב כשהברכיים כפופות על הרצפה. רצוי לאחוז מקל בידיים. בחלק הראשון של התרגיל צריך לשאוף אוויר, ובנשיפה להרים את הראש ואת בית החזה, ולנסות להגיע עם הידיים לברכיים. מביטים אל הבטן, ויורדים חזרה. את החלק הזה יש לבצע 5 פעמים. החלק השני מתבצע לאחר נשיפה. מרימים את הראש ואת בית החזה ומטים את החזה מעט ימינה, ולאחר מכן חוזרים למרכז ואז לשמאל. את חלק זה רצוי לבצע 4 פעמים לכל כיוון.

רשומה רגילה

כתיבת תגובה